HTML

Willkommen in Bonn. Köln/Bonn.

Friss topikok

  • Kriszti05: Szia Moncsi! Örülök, hogy megtaláltad az oldalt!:) Igen, tényleg csak arról van szó, hogy nem akar... (2010.12.07. 22:22) Még élek:)
  • Kriszti05: Köszönöm szépen a felvilágosítást! :) Nálam az matekból sosem árt... (2010.10.16. 21:04) Tanulás, ismerkedés, hideg idő..

Linkblog

2010.11.21. 19:03 Kriszti05

Még élek:)

Sziasztok újra! Hát igen, elég sok idő telt el azóta, hogy utoljára írtam, ezért elnézést, és igyekszem bepótolni.

November elejére, kb 1 hónappal azután, hogy megérkeztem sikerült egy találkozót megszerveznem egykori Tandem partneremmel. De aki hallott Marcelről tőlem, vagy találkozott vele, az tudja, hogy nála a nagyobb késések és a várakozás nem ritka jelenség. Azt hiszem, az elmúlt másfél évben mióta nem láttam, nem sikerült semmi komolyságot magára szednie, szóval semmit nem változott.

Minden év november 11-én Kölnben délelőtt 11:11 perckor kezdődik a Karnevál, amire mi is ki akartunk menni, de sikerült lekésni. Este 6 körül mentünk ugyanis oda, és akkor (legalábbis az utcán) már vége volt a kavalkádnak, a táncos mulatozás már a kocsmákban folytatódott. Sajnos Kölnből akkor nem sokat láttam, egyrészt mert sötét volt, másrészt mert esett az eső, úgyhogy majd egyszer még nappal is meglátogatnám.

Ugyanezen a héten másnap, pénteken, a mikroökonómia előadás után egy ír pub-ban kötöttünk ki. Komolyan mondom, az elmúlt másfél hónapban többet voltam ilyen ivóhelyen, mint máskor egy félév alatt. Annyira mondjuk nem a kedvenc helyeim, ha valahova elmegyek szórakozni, én jobban szeretem a táncot, mint a sört, de hát most ez van.

 Hétfőn reklamálni voltam a bankomnál, hogy mi a helyzet a bankkártyámmal és a pin kódommal, ami már másfél hónapja nem akar megérkezni, megérdeklődtem, hogy esetleg karácsonyra megkapom e esetleg. Azt kaptam válaszul erre, hogy utána érdeklődnek és majd értesítenek. Ok, köszike, Danke schööön. Sokra megyek velük, egész héten nem hívtak. 

Ami még mindenképpen említésre méltó esemény, hogy az elmúlt napokban Düsseldorfban is jártam. Egész szép kis város, az egyetlen probléma az volt, hogy úton-útfélen felújítják, és ez ront egy kicsit az összképen. Eredetileg a reptéri Shuttle Bus megállóját mentem volna megkeresni, szóltam a tervemről még néhány embernek, és így egy kis csoporttal elmentünk, és körbe néztünk. Fényképek hamarosan Facebook-on. Sajna ide elég macerás feltölteni őket, mert nagyon sokat kell rajtuk átméretezni, úgyhogy inkább a facebookon osztom meg őket! 

Jaj, a nagy kedvencem most így karácsony előtt egy hónappal a karácsonyi vásár. Bonnban is megnyitott 19-én, illetve a düsseldorfi vásárban is sétálgattunk. Nagyon hangulatosak, és az illatok is csalogatóak. Mondjuk a  bonnit még csak félkész állapotában láttam, a héten sort kerítek arra, hogy teljes pompájában is szemügyre vegyem és ha már ott vagyok, jöhet egy kis forralt bor is! Siegburgban, BOnnhoz közel pedig középkori vásár van, elég korhűre sikeredett, tűzzel, gyertyákkal, korabeli mesterségek bemutatásával. A forralt bort is kupában adják, mint a régi időkben, és kemencében sült kenyeret is vehet, aki szeretne. Sajnos fényképező nem volt nálam, de a bonni vásárról majd mindenképp közlök fotókat, nagyon jól néz ki. Több helyszínen is van vásár a városban, az egyikhez egy koripálya is tartozik, amit feltett szándékom kipróbálni, amint találok egy vállalkozókedvű társat hozzá.

Vasárnapra egy kis kulturális programot szerveztünk, a közelben van ugyanis az a ház, ahol Konrad Adenauer 8 évig élt, és most múzeumként funkcionál. Nem semmi egy ház, egy domb oldalán fekszik, gyönyörű kilátással a Rajnára, csodaszép kerttel, virágokkal. Én is elfogadnám. Kaptunk vezetést is, a német nyelvű információk kb. 85 %-át sikerült is feldolgoznom. A hétvége hátralevő részében kénytelen voltam valamit tanulni is, az ökonometria tudásom jelenleg nem éri el a kívánatos szintet, úgyhogy megyek és dolgozom még rajta. Sajna egyre gyakrabban kell az időm nagy részét könyvtárban töltenem. Mivel az itteni rendszerben inkább csak előadások vannak, és nincsenek rendszeres szemináriumok, a tananyag nagy részét önállóan kell feldolgoznunk. Ez mondjuk szerintem hosszú távon előnyös lesz az önálló gondolkodás megszokása, probléma megoldó képesség fejlesztése terén, most azonban elég nehéz. Még az a jó, hogy a beadandó házik csak pluszt jelentenek majd a vizsgán szerzett jegyhez képest, tehát minden amit most csinálok a 100%-hoz pluszba jön. Mondjuk ahogy elnézem, szükségem is lesz ezekre a pluszokra.

A csodálatosan nagyszerű fejlemény ami történt, mióta utoljára írtam, hogy másfél hónap után sikerült a bankomnak megküldenie a bankkártyát pin kódostul, mindenestül, már ki is próbáltam, hála Istennek, működik!!! Ennyit a német precizitásról, mondjuk...

Na, lemaradásomat nagyjából sikerült behozni, mindenki up-to-date információkkal rendelkezik felőlem!

Kellemes hetet kívánok!

 

 

 

 

 

3 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://krisztiinbonn.blog.hu/api/trackback/id/tr52463731

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kriszti05 2010.11.28. 22:39:57

Hopsz, a tagolás nem látszik.. Pedig van, nem tom, miért ilyen egyveleg.. Sorry

pillacska 2010.12.07. 17:25:50

Szia Kriszti!

Végre én is megtaláltam az oldalad:)

Látom minden rendben, bár több kirándulásról meg csopibuliról írtál mint tanulásról de biztos csak nem akarsz ilyenekkel untatni minket:D Nálunk is most komolyodik a helyzet, bár eddig is kemény volt de ez a vizsgaidőszak durva lesz:S:S picit sem AK-s a hangulat..ha van pletykám azt hova írhatom?:D mert olyan van h eldobod az agyad:D

Soksok puszi innen Pestről, utólag is boldog Mikit:)

Moncsi

Kriszti05 2010.12.07. 22:22:51

Szia Moncsi! Örülök, hogy megtaláltad az oldalt!:) Igen, tényleg csak arról van szó, hogy nem akarok senkt elaltatni a beadandóimról szóló diskurálásról.. Viszont az is igaz, hogy elég aktív itt az életem, valószínűleg annak köszönhetően, hogy igyekszem minél kevesebb időt a koliban tölteni, mivel nincs szobatársam, így ott nem túl izgi az élet...

Ha a vizsgaidőszakban lesz időd, találkozhatnánk, január 9-ig Magyarországon leszek, mert nekem 2 hét szünetem lesz:D

Sajna idén engem nem talált meg a Mikulás, kellett nekem ilyen messzire jönni..:((
süti beállítások módosítása